رویداد ها

پنجمین دوره آموزش مهارتی و حرفه ای مراقبت از پای دیابتی

برگزار کننده: گروه تحقیقاتی پای دیابتی مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

زمان برگزاری: از یکم تا سیزدهم مرداد ماه 1401

محل برگزاری: تهران، اتوبان چمران، ابتدای بزرگراه جلال آل احمد، جنب بیمارستان دکتر شریعتی ،پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران

گروه های هدف:  پزشک عمومی و بالاتر ،کارشناسی پرستاری و بالاتر

معرفی دوره : دوره مراقبت از پای دیابتی دوره ای است که دانش آموختگان آن با استفاده از علم مراقبت از پا همراه با سایر علوم مرتبط با سلامت پا می توانند در عرصه های مختلف از جمله بخش های بستری، کلینیک های سرپایی و مراقبت در منزل  تحت نظر متخصصین مربوط به ارایه خدمات بپردازند. رویکرد اصلی این دوره سلامت پا است.

با توجه به اسناد بالادستی سند ملی “کنترل بیماریهای غیر واگیر” و “چارچوب ارائه خدمات به بیماران دیابتی” و همچنین “دستورالعمل پیشگیری و درمان دیابت” تدوین  و اجرای دوره پیشرفته مراقبت از پای دیابتی جهت پیشگیری و مراقبت از زخم پای دیابتی  ضروری می باشد تا ضمن افزایش دانش تیم درمان در این زمینه، با آموزش های به هنگام و ارائه مراقبت های ضروری همزمان با کاهش بار بیماری ناشی از پای دیابتی به عنوان یکی از شایع ترین عوارض دیابت، سلامت عمومی افراد مبتلا به دیابت و به دنبال آن سلامت عمومی جامعه ارتقا یابد . با توجه به این که مراقبت از پای دیابتی در بخش سرپایی و بستری کشور ما نیز به صورت تیم چند رشته ای از جمله پزشک و پرستار است به همین دلیل مخاطبان این رشته گروه پزشکی و پرستاری می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، گروه پای دیابتی در آدرس زیر مراجعه فرمایید.

http://emri.tums.ac.ir/DMFoot/Item/17083

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *